Kupljen izdelek: Prodajalec vam ga ni dolžan zamenjati

Ali lahko kupljen izdelek, ki nam ni všeč, preprosto vrnemo v trgovino in zahtevamo drugega ali pa vračilo denarja. Ali veste, kdaj vam prodajalec tega ni dolžan storiti? Preverite v prispevku!
Prodajalec vam brezhibnega izdelka ni dolžan zamenjati. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Prodajalec vam brezhibnega izdelka ni dolžan zamenjati. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Pogosto nam zmanjkuje časa za nakupovanje, zato marsikateri nakup opravimo na hitro, doma pa opazimo, da nam kupljeni izdelek pravzaprav ni všeč ali pa ni uporaben tako, kot bi si želeli.

Pred nami je tudi čas obdarovanj. Kar nekaj daril konča "v predalu" in čeprav so bila podarjena z najboljšimi nameni, lahko z izbiro "zgrešimo". Kaj lahko storite v takšnem primeru? Lahko izdelek preprosto vrnete v trgovino? To je eno pogostejših vprašanj potrošnikov izpostavljajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) in hkrati poudarjajo, da je zmotno precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v osmih dneh. Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen, če je to izrecno obljubljal.

Zakon o varstvu potrošnikov določa pravice potrošnika samo, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine. Brezhiben izdelek pa lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob soglasju prodajalca. Le od prodajalčeve poslovne prakse pa odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis, ali pa celo vrnil kupnino. Rok za vračilo brezhibnega izdelka je običajno osem dni, ta rok pa je naveden že na računu.

Potrošnikom na ZPS svetujejo, da pred vsakim nakupom premislijo, ali izdelek ustreza njihovim željam ali npr. željam obdarjenca. Prav pri kupovanju daril je dobro že pred nakupom preveriti, ali je mogoče brezhiben izdelek vrniti in v kakšnem roku. Pozanimajo naj se tudi, na kakšen način bo prodajalec omogočil vračilo oziroma zamenjavo. Pomembno je, da ob nakupu potrošniki shranijo račun, saj ga bo pri vračilu oz. zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev. Z računom bodo dokazovali, da so izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa.

Skrbno ravnajte tudi z embalažo, saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti izdelka, če je embalaža poškodovana, še svetujejo na ZPS.

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, veljajo drugačna pravila
Če pa je potrošnik npr. izdelek kupili prek spleta, po telefonu, ali pa na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, ima možnost, da odstopi od pogodbe v 14 dneh, ne da bi moral navesti razlog za odstop. Prodajalec mu mora v 30 dneh vrniti kupnino.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Izšla je aprilska revija Vzajemnost 2025

Med prebivalci Slovenije se močno povečuje delež posame...

Pojmovnik spletne varnosti: Kaj je URL naslov in kaj je domena spletne strani?

Ko uporabljate internet, pogosto vtipkate spletne naslo...

Izšla je marčevska revija Vzajemnost 2025

Podaljšanje vozniškega dovoljenja je za mnoge starejše ...

Kako shraniti fotografije, ko na telefonu zmanjka prostora?

Vse tiste fotografije, ki nas spominjajo na pomembne tr...

Sezonski vodnik za vrtnarjenje: Kaj delamo na vrtu v marcu?

Marec je prehodni mesec, ko se narava začne prebujati, ...

Pet najpogostejših spletnih prevar: kako jih prepoznati in kako se zaščititi

V sodobnem digitalnem svetu so spletne prevare vse bolj...

Izšla je februarska revija Vzajemnost 2025

Že od leta 2022 vsak mesec v pokojninsko blagajno vplač...

Kako varno nakupovati na spletu?

Spet je tu november, mesec nakupovalne mrzlice, velikih...

Recept za odlično krompirjevo musako

Klasično krompirjevo musako postrežemo kot samostojen o...

6 navad, ki povečujejo tveganje za demenco in Alzheimerjevo bolezen

Strokovnjaki opozarjajo pred navadami, ki uničujejo naš...

Kako skuhamo najboljšo mineštro?

Zelenjavna mineštra je prava paleta okusov, ki v sebi s...

Kako se lotiti rehabilitacije po menjavi kolka?

Menjava kolka (endoproteza kolka) spada pod zahtevne op...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.