Naročili so električna vozila

Vlada Republike Slovenije je potrdila predmete skupnih javnih naročil za leto 2016, ki vključujejo tudi nakup električnih vozil. Ta sklop bo v skupnem javnem naročilu prvič.
Električna vozila so okolju prijaznejša. (foto: ministrstvo za javno upravo)
Električna vozila so okolju prijaznejša. (foto: ministrstvo za javno upravo)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Tehnika in dejanske zmožnosti električnih vozil se v zadnjih letih izboljšujejo, zato so bile tehnične karakteristike pred pozivom k oddaji potreb po nabavi po skupnem javnem naročilu podrobneje predstavljene tudi predstavnikom ministrstev. Naslednji korak bo strokovni dialog s potencialnimi ponudniki z namenom razjasnitve vseh morebitnih dilem in vprašanj ter z namenom predstavitev poslovnih modelov, potem pa bo predvidoma sledilo oblikovanje razpisa in objava javnega naročila. Predstavitev stanja na področju elektromobilnosti in preizkus nekaterih modelov električnih vozil je potekal v preteklem tednu.

V imenu ministrstva za javno upravo, ki izvaja javno naročilo, je udeležence pozdravil mag. Domen Bizjak z Direktorata za javno naročanje, v imenu ministrstva za infrastrukturo, ki skrbi za vsebinski del naročila ter je odgovorno za stanje na področju polnilnic, pa Dean Herenda z Direktorata za infrastrukturo.

Pri naročilu električnih vozil je poleg ekonomičnosti izjemno pomemben dejavnik vpliv na okolje, saj je dejstvo, da promet osebnih in kombiniranih vozil pomembno vpliva na delež izpustov ogljikovega dioksida v atmosfero.

Najnovejše usmeritve Evropske komisije in po zagotovilih komisarke za promet g. Bulčeve gredo poleg nizko-ogljične družbe tudi v smer nizko-energetske družbe. S tega vidika je nabava električnih vozil prav tako zelo smiselna, saj ta vozila (zaradi manjših izgub pri prenosu) porabijo okrog 15kWh/100km, medtem ko jih vozila z notranjim izgorevanjem do 50kWh/100km ali več.

Stanje na področju elektromobilnosti, s poudarkom na uporabnosti električnih vozil v praksi, ter tehničnih potreb za polnjenje, sta predstavila g. Simon Čretnik in g. Marko Femc iz Društva za električna vozila Slovenije (DEVS).

G. Čretnik je podal informacije o uporabi električnih vozil iz lastnih izkušenj, na podlagi katerih je mogoče zaključiti, da je stanje danes bistveno boljše kot pred petimi leti. Mreža javno dostopnih polnilnic v Sloveniji je znatno izboljšana in celo nadpovprečna glede na število prebivalcev (več kot 250 polnilnic), to pa je tudi pomemben faktor pri uporabi tovrstnih vozil na daljših relacijah. Glavna slabost uporabe hitrih polnilnic je strošek gostovanja v tujih okoljih (roaminga) pri polnjenju baterij. V zvezi s tem je g.Čretnik pristojne regulatorje v tujini pozval k urejanju te težave. Kot je dodal, pa je ravno nasprotno v Sloveniji, kjer je način uporabe polnilnic uporabniku bistveno bolj prijazen, kar bi morali promovirati kot slovensko dobro prakso tudi v tujini. Sam je z električnim vozilom prevozil preko 180.000 km, opravil preko 4000 polnjenj na šuko vtičnici in 700 na hitrih polnilnicah, baterija pa je trenutno pri 70% kapaciteti. Ker tehnologija baterij ves čas napreduje, so najnovejše baterije še manj občutljive in ohranjajo prvotno kapaciteto daljši čas.

V svoji predstavitvi je g. Femc predstavil različne načine polnjenja električnih vozil v javno dostopni mreži polnilnic ter modele električnih vozil, ki so trenutno dostopni na slovenskem avtomobilskem trgu.

Po končani predstavitvi so si udeleženci pred poslopjem Ministrstva za javno upravo ogledali testna električna vozila in z njimi opravili testne vožnje po Ljubljani (Renault Zoe, BMW i3, Nissan Leaf, Tesla S).

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Simbolična pogreba Neishe in Marka Verdeva odprla razpravo o minljivosti

V Ljubljani je Slovensko društvo Hospic ob 30-letnici d...

Za nami je že 24. Festival za 3. življenjsko obdobje - ste ga obiskali tudi vi?

Festival za tretje življenjsko obdobje je tudi letos na...

»Dolgotrajna oskrba v praksi: sistem se gradi, človek pa ne sme ostati spregledan«

Kako se dolgotrajna oskrba udejanja v resničnem življen...

Janko Kozel (zgodba o presaditvi srca): "Zavedal sem se, da je smrt zelo blizu."

"Bolj ljubim življenje, vsak dan znova, vsak dan je zam...

V kavarni doma za starejše premagujejo samoto starosti

V vsakem domu za starejše ima kavarna poseben pomen. Ta...

Soda bikarbona: Nasveti, ki vam bodo takoj izboljšali življenje!

V prispevku boste našli zelo uporabne in enostavne nasv...

Največje napake, ki uničujejo lase

Včasih nehote počnemo napake, zaradi katerih pa so lasj...

KUHALNICA: Pica mumija za noč čarovnic

Vsako leto, ko se približuje noč čarovnic, želimo ustva...

Kako se z majhno pokojnino prebiti skozi mesec

Preverili smo, kam lahko upokojenci (in drugi) z nizkim...

Hemoroidi: Kako jih zdraviti?

Hemoroidi so bolezensko razširjene žile v spodnjem delu...

To je skrivnost najbolj okusnega kuhanega vina

Samo ščepec te začimbe, ki jo vsi dobro poznamo, dodajt...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.