Poraba goriva: Ali številke lažejo?

Evropske potrošniške organizacije skupaj z okoljevarstvenimi vse bolj zaskrbljeno spremljajo dogajanja na področju meritev porabe goriva. Zadnji podatki iz različnih virov namreč kažejo, da se je razlika med uradno izmerjeno in realno porabo goriva v povprečju dvignila že na več kot 30 odstotkov, medtem ko je bila še deset let nazaj le okoli pet odstotkov.
Meritve porabe goriva niso vedno natančne. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Meritve porabe goriva niso vedno natančne. (foto: FreeDigitalPhotos.net)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Meritve porabe goriva po sedanjem standardu (NEDC – New European Driving Cycle) so tudi osnova za izračun izpustov ogljikovega dioksida in posledično odmero "okoljskega" davka v številnih evropskih državah, tudi v Sloveniji. Na tej osnovi je Evropska komisija tudi določila najvišje dovoljene povprečne vrednosti izpustov do leta 2021, ki pri posameznih avtomobilskih tovarnah ne smejo preseči 95 g/km ogljikovega dioksida.

In prav tu, se zdi, je glavno jedro problema: razlike med uradno izmerjeno in realno porabo so se namreč začele povečevati ravno po ukrepu Evropske unije. Avtomobilske tovarne so vse svoje sile usmerile v iskanje možnosti izkoriščanja lukenj, ki jih omogoča standard NEDC (postavljen je bil že pred 40 leti). Med najbolj v nebo vpijoče sodi izračunavanje kotalnega upora avtomobila z bistveno preveč (in za vsakodnevno vožnjo nevarno) napolnjenimi pnevmatikami, manjkajočimi zunanjimi ogledali in celo prelepljanjem določenih odprtin. Na drugi strani med merjenjem niso vključeni niti najbolj uporabljeni električni porabniki, kot je radijski sprejemnik, izključena je tudi klimatska naprava – ki je včasih v avtomobilu, zaradi zmanjšanja teže, sploh ni, so zapisali na spletni strani Zveze potrošnikov Slovenije.

Potrošniki zato vse manj zaupajo tovarniškim podatkom o porabi goriva, saj je hkrati postalo jasno, da enaka označena poraba ne pomeni tudi enako drugačnih vrednosti med vsakdanjo vožnjo. S takšno prakso bi zato morali čimprej prekiniti in znano je že kako: z uveljavitvijo novega standarda meritve goriva WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Ta standard naj bi bil bistveno bližje realni porabi goriva, zato si potrošniške organizacije prizadevamo, da bi v veljavo stopil čimprej, vsekakor pa najkasneje v letu 2017.

Žal trenutno kaže, da se odgovornim prav veliko ne mudi. Roki za posamezna opravila so preseženi tudi za več kot pol leta, predstavniki avtomobilskih tovarn pa vse glasneje navajajo, da je njim edini realen rok leto 2022. Na ta način bi dodobra spremenili tudi načrte Evropske unije glede zmanjševanja izpustov CO2, saj bi zavlačevanje z uveljavitvijo novega standarda testiranja občutno upočasnilo načrtovano zaostritev meja izpustov.

Za povrh je že zdaj jasno, da novi standard ne bo mogel popolnoma odpraviti razliko med uradno izmerjeno in realno porabo, saj je že v času nastajanja (od leta 2008) do danes tehnologija napredovala tako hitro, da marsikaj ni dovolj natančno določeno. Kakršna koli obsežnejša revizija bi proces sprejemanja še upočasnila, zato bi morali več pozornosti nameniti vzpostavitvi učinkovitega sistema nadzora, ki bi zajel tako nove, predprodukcijske avtomobile, kot tudi tiste, ki se že vozijo na cestah, so še zapisali na ZPS.

Več informacij najdete tukaj.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Fibromialgija: z gibanjem nad bolečino

Fibromialgija je bolezen, kjer so značilne kronične bol...

TELOVADIMO DOMA: Bolečine v vratu - vaja, ki sprošča vrat

Ali imate bolečine v vratu ali trd vrat, zaradi slabe d...

INTERVJU: depresija, žalost ali demenca?

Kako prepoznati razliko med depresijo in žalostjo ter d...

Pozor! Kako goljufi pridejo do vaše kreditne kartice? Obstaja 5 načinov

Najpogostejši cilj spletnih goljufov je vaša kreditna k...

Vas mučijo napenjanje, zaprtje, neredna prebava? Jejte TO in vaša prebava se bo uredila!

Predstavljamo vam sestavino (in živila), ki vam lahko p...

TELOVADIMO DOMA: 3 preproste vaje za bolečine v križu

Če se spoprijemate z bolečinami v ledvenem predelu, pot...

Zakaj starejši, zakaj ne stari?

Strokovnjaki in odločevalci utrjujejo neenakost in druž...

Intervju: Tradicionalna kitajska medicina in nadležni simptomi menopavze

Tradicionalna kitajska medicina (TKM) ima razdelan svoj...

Moč zdravilnih gob: pomoč pri avtoimunih, nevrodegenerativnih boleznih in pri raku

Gobe. Kaj je vaša prva asociacija? Večinoma najprej pom...

Gong: Zvok vseh zvokov

Vsi smo del vesolja, del močne energije, atomi, elektro...

Recept: Timijanov sirup z medom

Recept za timijanov sirup! Thymus vulgaris, bolj poznan...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Zvezdana Mlakar

Zvezdana Mlakar
igralka


"Človek se mora imeti rad. Le tako najde moč za spremembe in neskončno veselo lepoto, ki sije navzven."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2025 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.