2 nasveta, ki preprečita debelost v menopavzi

Moje zdravje > Alternativa | piše: Katka Kos | 11.4.2019
Menopavza lahko povzroči, da se odvečni kilogrami nalagajo hitreje. Če se tudi vi soočate s to težavo, si preberite dva uporabna nasveta, s katerima boste lažje ohranjali vitko in zdravo linijo.
Gibanje prinaša tudi veselje do življenja. (foto: pexels.com)
Gibanje prinaša tudi veselje do življenja. (foto: pexels.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Menopavza je naravni biološki proces, ki doleti vsako žensko in se prične lahko že po 40. letu starosti. Nekatere ženske prepoznajo znake menopavze že zelo zgodaj, druge pa kasneje. So pa z meno povezane tudi negativne posledice. Mednje prištevamo kopičenje odvečnih kilogramov, metabolizem se upočasni, pojavi se lahko hormonsko neravnovesje in kilogrami se pričnejo nabirati. Še najbolj moteči so okrog trebuha, kjer pa je odvečna maščoba tudi najbolj škodljiva.

Zakaj ženske v obdobju menopavze pridobivajo odvečne kilograme?
Glavni pokazatelj, da se pričenja obdobje menopavze je neredna menstruacija. Menstrualni ciklus se krajša, jajčniki izgubljajo svojo moč. Poleg tega se v obdobju pred menopavzo lahko pojavijo tudi težave s spanjem, suhost nožnice, suha koža, prekomerno izpadanje las, čustveni izpadi in podobno.

Kot smo že omenili, pa je stranski učinek lahko tudi nalaganje odvečnih kilogramov. maščoba se prične nalagati zaradi upočasnjenega metabolizma, zmanjšuje se mišična masa, prihaja do hormonskih sprememb, ki so povezane s staranjem.

Proteini in encimi v telesu, ki povzročajo, da se kopičijo maščobne obloge in da te izgorevajo, postanejo vse bolj aktivni. Torej, maščoba se nalaga hitreje in počasneje izgoreva. To je še posebej lahko moteče pri ženskah, ki nikoli niso imele težave z odvečnimi kilogrami. Maščoba se prične nalagati na področju trebuha, kar pa pri mnogih ženskah povzroči slabo voljo.

Ali lahko kaj spremenimo?
Da ne bi pridobivali odvečne teže v menopavzi, je potrebna disciplina, trdna volja in red. dovolj je nezdrave hrane in počivanja. Na vrsti so zdravi in uravnoteženi obroki, kvaliteten spanec ter vsakodnevno gibanje.

Prvi nasvet je torej gibanje in še enkrat gibanje.
Najboljši športi, med katerimi lahko izbirate, so aerobika, plavanje, joga, ples, kolesarjenje, hoja. Izberite šport, ki vam ustreza in pri katerem boste uživali.

Če boste redno trenirali, se gibali, boste poleg tega, da preprečite nalaganje odvečnih kilogramov, zmanjšali tudi možnost za razvoj kardiovaskularnih bolezni, osteoporoze, izboljšali boste razpoloženje ter pospešili prebavo.

Druga zelo pomembna stvar pa je prehrana.
Če je le mogoče, črtajte sladkor. Ta vam ne prinaša popolnoma nič dobrega. Zmanjšajte vnos bele moke, izberite raje kvalitetna žita, jejte več sadja (še posebej limone, kivi, ananas, jabolka, grenivke), jejte zeleno zelenjavo, izogibajte se že pripravljeni in predelani hrani – njej okus dajejo konzervansi, soli, umetna barvila in ojačevalci okusov, jejte hrano, ki ne vsebuje veliko ogljikovih hidratov.

Obroki naj bodo redni in majhni, večerjo pojejte štiri ure pred spanjem, nato pa si privoščite do spanja še zeliščni čaj, vodo, zdrav napitek, ki ne vsebuje veliko kalorij.

Če se boste držali teh dveh glavnih nasvetov, boste pripomogli, da se odvečni kilogrami ne bodo nabirali tako hitro kot sicer. Uživajte tudi v temu obdobju življenja, imejte se radi in smejte se.

Morda te zanima tudi:

TELOVADIMO DOMA: 4 vaje za gibljive kolke

Imate težave z zategnjenimi mišicami v kolkih, zaradi p...

Iz Jožičine kuhinje: Rolada orehovo deblo

Iz Jožičine kuhinje prihaja najnovejši recept za rolado...

Metka Klevišar: O ČEM GOVORI NEZADOVOLJSTVO S HRANO?

Spominjam se bolnika v bolnici, ki je rekel, da tako sl...

Iz Jožičine kuhinje: Metin sirup

Težko se upreš okusu metinega sirupa, ki te prijetno od...

Zelo zdravilno zelišče, ki vam lahko zraste kar v kuhinji

Zdravilne sestavine imamo res na dosegu roke. Prav to z...

Izšla je junijska Vzajemnost 2023

Ste bili kdaj v zastavljalnici? Če je ne poznate, v jun...

Domači pripravki proti nadležnemu prhljaju (nasveti ambasadorke Jožice)

Naša ambasadorka Jožica Ostrožnik je s svojo Facebook s...

Astrološka napoved: od 5. do 11. junija (piše priznana astrologinja)

Lepo pozdravljeni dragi ljubitelji astrologije, v tem t...

Numerološka napoved za junij: Junij bo en sam velik izziv (piše Lili Sorum)

Izzivi junija obljubljajo tudi nagrade za premagane ovi...

Ljudje se pogosto pogovarjamo o starejših, vendar ne z njimi

Na Slovenski univerzi za tretje življenjsko obdobje pot...

Iščete nove čevlje? Izberite udobje in trendovski dizajn obenem

Če tudi vi večino časa v dnevu preživite "na nogah", je...

Metka Klevišar: ALI SE DA NAPOVEDATI POTEK BOLEZNI?

Seveda bomo v prvem trenutku rekli, da se da, saj je po...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2023 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.