Premagajte anksioznost s sproščanjem

Eden od izzivov sodobnega življenja je razvijanje sposobnosti uravnavanja stresa in napetosti. Za razliko od čustva strahu, ki je orientiran na določeno grožnjo in izgine, ko grožnja izgine je anksioznost stanje povišane občutljivosti za strah. Je stanje avtonomne vzburjenosti, ki išče izvor grožnje.
 	Anksioznost premagajte s sproščanjem. (foto: www.Freepik.com)
Anksioznost premagajte s sproščanjem. (foto: www.Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Kadar anksioznost traja dalj časa (šest mesecev ali dlje), zdravniki diagnosticirajo generalizirano anksiozno motnjo, ki jo lahko spremljajo simptomi, kot so nemir, nespečnost, utrujenost, slaba koncentracija, razdražljivost …

Dolgotrajna napetost pa seveda ne vpliva le na psihično počutje, temveč tudi na telesno. Z namenom sproščanja se ljudje poslužujemo različnih dejavnosti. Nekateri gredo radi v kino, spet drugi so športno aktivni, tretji se posvečajo svojim hobijem … Eden od načinov, ki ga lahko uporabljamo so tudi sprostitvene tehnike.

Tehnik je veliko. Njihov skupni namen pa je umiritev in sprostitev napetosti. To lahko storimo s preusmerjanjem pozornosti na dihanje, telesne senzacije, zvoke … Lahko opazujemo misli, brez, da bi se spustili v njihovo strugo – kot bi na primer sedeli na robu reke in le opazovali misli in jih ne ocenjevali, obsojali … Pred vsem v športu uporabljamo vizualizacijo, avtogeni trening, tehniko napni-sprosti … Nekatere izvajamo v tišini, druge ob sproščujoči glasbi.

Seveda je trening pomemben. Bolj ko treniramo preusmerjanje pozornosti, lažje se bomo sprostili in umirili v obdobjih napetosti. Začnemo lahko z nekaj minutami in podaljšujemo čas treninga tudi do ure. Izvajamo jih lahko v ležečem ali sedečem položaju. Cilj običajno ni, da med treningom zaspimo, če pa imate ravno s spanjem težave, lahko sprostitveno tehniko izvajate prav pred spanjem ali ponoči, če se med spanjem ponovno zbudite in ne morete zaspati nazaj.
Sprostitvene tehnike lahko uporabljamo tudi pred nastopi, tekmami pomembnimi sestanki … torej vsemi situacijami, ki prinašajo napetost.

Pomembno je, da se zavedamo, da so sprostitvene tehnike dobra in pomembna pomoč, ne pa tudi rešitev. Napetost ustvarja naš odnos do posameznih situacij v življenju. Na primer … oseba, ki ji napetost povzroča delo v službi, saj prevzema preveliko število nalog, ker se boji reči ne, se ne postavi zase … bo občutila napetost vedno znova, dokler ne bo naredila nekaj osebnostnih sprememb in sprejela odločitev, ki ji bodo pomagale se izražati, poskrbeti za svoje potrebe.

 
Če imate vprašanje o sprostitvenih tehnikah in depresiji, ga lahko strokovnjakinji Tanji Krist zastavite TUKAJ.

Še več o avtorici prispevka boste našli
TUKAJ.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Imate težave s spanjem? ZAČNITE SPATI GOLI (pravijo strokovnjaki)

Ponoči ne morete spati? Ste pod stresom in doživljate t...

So vaši možgani mlajši ali starejši od vaše biološke starosti? Preverite znake

Kako lahko, torej, ugotovite, če so vaši možgani mlajši...

Starostniki in varna vožnja: Kdaj je čas, da prenehamo voziti?

Kakšni so znaki, da naša vožnja ni več varna? Kdaj je č...

Ali ste anksiozno navezani na partnerja? Preverite znake tesnobne navezanosti

Vas je pogosto strah, da vas bo partner zapustil? Potre...

Metka Klevišar: NEKATERI NOČEJO PRIZNATI

To sploh ni tako redko. Nekdo slabo sliši, pa tega splo...

Starost kot priložnost: skriti razvojni potencial starosti

V zavodu OPRO menijo, da mnoge današnje politike, progr...

Univerza za tretje življenjsko obdobje praznuje izjemnih 40 let

V teh dneh Univerza za tretje življenjsko obdobje prazn...

Metka Klevišar: ŽAL POGOSTO SPREGOVORIMO PREPOZNO

Na to me je včeraj spomnila bralka v komentarju, ki se,...

STROKOVNJAKINJA ODGOVARJA: Spletni zmenki in iskanje ljubezni preko spleta - kako začeti?

Včasih smo se spoznavali na zabavah, veselicah in podob...

Previdno! Ali poznate znake vročinske izčrpanosti in vročinskega udara?

Vročinska izčrpanost se lahko pojavi nenadoma ali posto...

Kaj storiti, ko vas zagrabi močna lakota - teža pa raste?

Razlogi z prenajedanje so različni. Odvisni so od posam...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Irena Dolinšek - IR1

Irena Dolinšek - IR1
upokojena organizatorka dogodkov


"Ljudje se moramo čim prej otresti strahu pred staranjem in delom življenja v penziji! Pomembno je, da sprejemamo vse stopnje razvoja v svojem življenju in izkoristimo njihove prednosti, saj je teh v vsakem obdobju življenja veliko, če jih le vidiš."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.