11 korakov STRAN od glavobola in migrene

Moje zdravje > Bolezni | piše: Helena Primic | 30.8.2021
Preverite 11 nasvetov, kako se uspešno in povsem brez sintetičnih protibolečinskih zdravil, ki škodijo želodcu, jetrom in celotnemu organizmu, lotiti vojne z glavoboli in migrenami.
Ste nagnjeni k »poststresnim« glavobolom, ki se pojavijo, ko je najtežje že za vami? (Foto: Freepik.com)
Ste nagnjeni k »poststresnim« glavobolom, ki se pojavijo, ko je najtežje že za vami? (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Čeprav je med občasnim glavobolom in hudimi migrenami velika razlika, to še ne pomeni, da moramo glavobol sprejeti kot del »normalnega« življenja.

Tako glavobolu kot migrenam se lahko uspešno izognete ali vsaj zmanjšate njuno moč, če se boste držali naslednjih nasvetov.

 

1) Voda, voda in še enkrat voda

Glavobol je zelo velikokrat pokazatelj dehidracije, zato je prvi ukrep, ko vas začne boleti glava, da popijete čim več čiste vode – najmanj dva kozarca v roku desetih minut.

S pitjem vode vsekakor nadaljujte tudi potem, ko vas glava ne boli več, in bodite naslednjih nekaj dni zavestno pozorni na to, ali popijete dovolj čiste vode. Pri tem vode nikar ne zamenjujte s tekočino, kot so čaj, sok ali juha, ki za telo nikakor ne pomenijo isto kot voda.

 

2) Stran od histamina in sladkorja

Vse več je znanstvenih študij, ki potrjujejo, da na razvoj in moč glavobola vpliva tudi prehrana – v kar 20 odstotkih bi naj migreno povzročala nezmožnost prebavljanja določenih živil. Problematična so predvsem živila, ki vsebujejo veliko histamina: salame, staran sir, jagode, citrusi, paradižnik, ananas, kivi, morski sadeži, čokolada in alkoholne pijače, s katerimi zato ni dobro pretiravati; še posebno ne v obdobju, ko čutite, da je glavobol šele na poti.

Ker migreno povzroča tudi prenizek krvni sladkor (ki je večinoma posledica prevelikega nihanja krvnega sladkorja, do katerega pride zaradi prehranjevanja s preveliko količino enostavnih sladkorjev), preventivna dieta proti migreni priporoča tudi živila z nizkim glikemičnim indeksom. Poleg previdnosti z živili, ki vsebujejo veliko histamina in enostavnih sladkorjev, pa ne pozabite tudi prisluhniti svojemu telesu in ugotoviti, katera hrana je tista, ki vam najbolj ne ustreza oziroma težave z glavobolom le še poveča in katera zmanjša.

 

3) Magnezij in vitamin B2

Da bo krvožilje v vaših možganih čim bolj pretočno in bo zato čim manj glavobolov, poskrbite, da boste zaužili dovolj magnezija, ki širi zožene žile. Preventivno ga lahko jemljete po 200 miligramov na dan, sicer pa ga največ vsebujejo zelena listnata zelenjava, oreščki in semena, ribe, stročnice, banane, avokado, polnozrnata žita, mlečni izdelki ter temna čokolada.

V boju proti migreni je odličen pomočnik tudi vitamin B2 ali riboflavin, ki ga na naravni način največ zaužijemo z jajci, semeni, piro in polnozrnatimi žiti, kalčki, brokolijem, zeleno solato in šampinjoni.

 

4) Ustavite se in se umaknite

Vas je začela boleti glava takoj po končanem napornem službenem projektu ali čustveno zahtevnem pogovoru s partnerjem? Ko smo napeti, pogosto stiskamo mišice (in žile, ki dostavljajo kri v možgane), zaradi česar lahko po stresnem dogodku, ko se končno sprostimo, vse te napetosti pridejo za nami.

Če ste nagnjeni k »poststresnim« glavobolom, se med vsakim stresnim obdobjem večkrat ustavite, globoko vdihnite in bodite pozorni na svoje telo – kje čutite napetost, morda zadržujete dih ali stiskate zobe. Če je le možno, se ob prvih znakih glavobola poskušajte umakniti od stresne situacije, sicer pa si vzemite dovolj časa za vmesno globoko dihanje in sprostitev.

 

5) Masaža vseh oblik

Še posebno pri tenzijskem glavobolu, pri katerem so napete mišice glave in vratu, lahko zelo pomaga akupresura (pritisk na določene točke na glavi – predvsem sončno točko, ki leži na sredini vdolbinice na sencih, in točko jianjing, ki leži v vdolbini med mišico zatilja in zunanjim robom ključnice) in masaža lasišča.

Sprostitev bo zagotovo prijetnejša, če vas bo masiral partner, toda tudi samomasaža pomaga. Če vas bo partner (oziroma se boste sami) zmasirali z eteričnim oljem sivke, evkalipta, rožmarina ali poprove mete, bo učinek dvojni. Lahko si pripravite tudi kopel za noge, v katero dodate nekaj kapljic zgoraj naštetih »protimigrenskih« eteričnih olj.

 

6) Vsemogočni ingver

Če vas pogosto pestijo glavoboli ali/in migrene, je ingver zagotovo eden izmed vaših najboljših prijateljev. Ingver namreč preprečuje nastajanje prostaglandina, ki sodeluje pri migrenah, poleg tega pa tudi preprečuje slabost, ki pogosto spremlja migrene.

Ali ste vedeli, da so učinki ingverja znanstveno dokazano podobni učinku aspirina, saj oba blokirata tvorbo vnetnih snovi? Ko vas bo torej naslednjič bolela glava, si raje skuhajte ingverjev čaj iz ekološke ingverjeve korenike in ga pijte tri- do petkrat na dan.

 

7) Pomoč iz babičine shrambe

Čeprav v starih časih ni bilo toliko stresa zaradi hitrega življenja kot danes, to še ne pomeni, da naših babic niso mučili glavoboli. Zagotovo pa naše prababice v svoji shrambi niso imele cele lekarne, temveč so si pomagale z naravo oziroma zelišči.

Ob glavobolu so si skuhale čaj iz sivke, dobre misli, preslice, baldrijana, melise, bele omele, žajblja ali bele omele, bolečin pa so se lotile s čajem iz vrbove skorje, ki ga lahko popijete le dve skodelici na dan. Za zdravljenje in preprečevanje migrene nekateri zdravilci priporočajo tudi zelišče bolhač, ki ga lahko uživate surovega (prežvečite do dva lista na dan) ali v obliki kapsul.

 

8) Proti vražji bolečini na vražji način

Glavobola in migrene se lahko lotite tudi na vražji oziroma pekoči način: s pekočimi feferoni ali pekočo papriko. Oboji namreč vsebujejo snov kapsaicin, ki zmanjšuje izločanje nevrotransmitorja, ki je zadolžen za prenos signala bolečine v možgane.

Ko na jezik položimo pekoč feferon ali papriko in začutimo pekoč okus, možgani sprejmejo sporočilo o pekočem okusu in izločijo endorfine, ki so naravni narkotik, ter tako preprečimo bolečino.

 

9) Vsakodnevno gibanje

Ker je stres zelo pogost sprožilec glavobola, gibanje pa dokazano učinkovit način sproščanja stresa, je pri ponavljajočih glavobolih in migrenah nujno potrebno v dnevni urnik vnesti dovolj gibanja oziroma telesne vadbe.

Izberite si vadbo, v kateri boste zares uživali in se lahko sprostili, da si ne boste s popoldanskim športom, ki je trenutno »in«, nakopali še večjega stresa in tako možnosti za glavobol le še povečali. Z redno telesno vadbo, ki je lahko tudi joga ali ples, boste tudi povečali občutek za lastno telo in se tako naučili dovolj hitro prepoznati prve znake telesne napetosti (bolečine v vratu ali križu, stisnjena čeljust idr.), ki bi lahko pripeljali do glavobola ali migrene.

 

10) Preverite hormone

Pri ženskah je vzrok za glavobole in migrene zelo pogosto hormonsko neravnovesje, ki je lahko posledica mesečnega hormonskega ciklusa ali kronično spremenjene hormonske slike. Tako približno vsaka deseta ženska pred ali med menstruacijo trpi za močnim glavobolom.

Preden se odpravite k strokovnjaku za zdravljenje z bioidentičnimi hormoni, lahko hormonsko ravnovesje poskušate popraviti z naravnimi pomočniki – korenino mace (posebej v presni obliki), matičnim mlečkom in čajem angelike (ženski žen šen).

 

11) Pravi vzrok je …

Čeprav pri veliki večini glavobolov in migren medicinski strokovnjaki ne vedo pravega vzroka, ga sami pri sebi pri vsakem glavobolu ali migrenskem napadu zagotovo lahko najdete; če le pogledate dovolj globoko vase.

Včasih je za to, da ugotovimo, da počnemo nekaj, kar ni v skladu z našim bistvom, potrebno nekaj let migren. Zato vzemite glavobol oziroma migreno kot darilo vašega telesa, ki vam s to nevzdržno bolečino v glavi poskuša nekaj sporočiti. Kaj, boste pa morali ugotoviti sami.

Morda te zanima tudi:

Misel za 7. september

V današnji pozitivni misli dneva se skupaj s slovenskim...

Zdrave dojke: 5 zlatih pravil

Preverite pet zlatih pravil pravilne nege dojk, ki so t...

Dieta: Kako vztrajati, ko je najtežje?

Kako enkrat za vselej prenehati s prekinjanjem in golju...

7 zdravstvenih razlogov ZA uživanje v seksu

Seks ni samo v užitek, ampak znanstveno dokazano izbolj...

Misel za 23. avgust

V današnji pozitivni misli dneva skupaj z ameriškim psi...

Na pomoč: Partnerju/ki ni do seksa!

Preverili smo, kateri so najpogostejši vzroki za to, da...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Marija Hrvatin

Marija Hrvatin
pisateljica, kolumnistka


"Življenje je preveč lepo, da bi ga zatemnila z nepomembnostmi; v tej zgodbi je zdravje biser, ki ima neprecenljivo vrednost tukaj in zdaj. "

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2021 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.