8 stvari, ki jih morate narediti, če ste starejši od 50 let

Moje zdravje > Varna starost | piše: Saša Šorli | 30.1.2022
Ste starejši od 50 let? Potem je nujno, da naredite teh osem stvari in vaše življenje bo srečnejše ter kakovostnejše.
Ko dosežemo petdeseta, smo lahko šele na polovici življenja, zato ostanite čim dlje aktivni in igrivi. (Foto: Freepik.com)
Ko dosežemo petdeseta, smo lahko šele na polovici življenja, zato ostanite čim dlje aktivni in igrivi. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

Danes so ljudje, ki so starejši od 50 let, mnogo bolj aktivni kot so bili nekoč. Današnja petdeseta so nova trideseta, je pogosto slišati.

Če skrbimo za svoje zdravje, telo in duha, so ta leta lahko polna zdravja in energije.

Kako izboljšati kakovost življenja po 50. letu starosti?

 

1) Meditirajte

Če se še niste, je sedaj pravi čas, da se naučite meditirati. Meditacija je odličen način za odpravljanje stresa in za krepitev naših možganov. Naši možgani se z leti starajo, a raziskava je odkrila, da lahko s pomočjo redne meditacije to staranje upočasnimo. Tisti, ki redno meditirajo, imajo veliko bolj zdrave možgane, krepijo kognitivne funkcije le teh.

Meditacija uspešno odpravlja tudi stres. Znano je, da je stres velik sovražnik našega zdravja. Povzroča anksioznost, bolezni srca, depresijo, nespečnost in še kaj. Meditacija ga uspešno premaguje.

 

2) Pojdite na meritve kostne gostote

Še posebej za ženske, ki so v obdobju pred ali med menopavzo, je zelo pomembno, da skrbijo za svoje kosti. V menopavzi se namreč poveča možnost za nastanek osteoporoze. Zaradi tega je nujno potrebno, da se odpravite na pregled, kjer vam bodo izmerili kostno gostoto.

Prav tako pa je potrebno čim pogosteje izvajati vaje, ki ščitijo naše kosti in jih krepijo. To je hoja, kolesarjenje, plavanje, joga.

Tisti, ki se redno ukvarjajo s športom, imajo tudi v kasnejših letih manj možnosti, da bodo imeli težave z osteoporozo. Če pa se do sedaj niste ukvarjali s športom, še vedno ni prepozno. Pričnite.

3) Merite krvni tlak

S staranjem se povečuje tudi možnost za razvoj srčno žilnih bolezni. Zato je pomembno tudi, da redno merite svoj krvni tlak. Če imate preveč kilogramov, shujšajte. Če se nezdravo prehranjujete, prenehajte. Če kadite, ne počnite več tega.

Zdrav način življenja vam bo pomagal, da boste krepili svoje srce in živeli polno. Tega pa si želi vsak, kajne?

 

4) Negujte prijateljstva

Ste vedeli, da je prijateljstvo zelo koristno? Ne le za našega duha, tudi za naše telo. Ljudje, ki se družijo, imajo prijatelje, živijo dlje in so bolj zdravi. Raziskava je pokazala, da prijateljstvo pozitivno vpliva na naš krvni tlak, odpravlja depresijo, zmanjšuje celo možnost za nastanek Alzheimerjeve bolezni, kardiovaskularnih bolezni, zmanjšuje možnost osteoporoze in artritisa.

 

5) Spremljajte spremembe pri spolnosti

Spolni odnosi so zelo pomembni za trdno zvezo dveh. Odpravljajo depresijo, izboljšujejo imunski sistem in zmanjšujejo možnost za nastanek srčnih bolezni. Ko raven estrogena v menopavzi pade, se pri ženskah libido zmanjša. Pride lahko do suhosti nožnice, kar pa otežuje sproščen spolni odnos.

Če do tega pride, če nimate več želje po spolnosti, se posvetujte s svojim ginekologom.

 

6) Pojdite na kolonoskopijo

Raziskave so pokazale, da je rak črevesja tretji najpogostejši rak, ki povzroča smrt. V zadnjih nekaj deset letih pa smrtnost zaradi tega raka upada. Razlog je redno pregledovanje črevesja s pomočjo kolonoskopije. Na tak način strokovnjaki odkrijejo raka v zgodnji fazi in zdravljenje je veliko bolj uspešno.

Pri nas kolonoskopija poteka preko programa SVIT. Če ste dobili vabilo, odzovite se, pojdite na pregled in ne odlašajte.

 

7) Prilagodite prehrano

Po petdesetem letu starosti se spremeni tudi potreba po hrani. Ogljikovi hidrati postanejo vse težje prebavljivi, kar se kaže tudi na odvečnih kilogramih. Upočasni se metabolizem, presnova deluje počasneje, pojavijo se lahko težave pri prebavi, tudi zaprtost, napihnjenost. Vse to pa bistveno vpliva tudi na počutje.

Zato na svoj jedilnik dodajte več beljakovin, vlaknin, svežega sadja in zelenjave, polnovrednih žitaric, zdrave maščobe. Omejite pa vnos mesa, še posebej rdečega, omejite vnos soli, sladkorjev, bele moke in ostalih ogljikovih hidratov.

8) Zaščitite sklepe

Danes so ljudje pri svojih petdesetih veliko bolj aktivno kot so bili nekoč. Kar je edino prav. gibanje ohranja zdravje in dobro počutje. A kljub temu se morate zavedati, da vaše kosti, vaši sklepi niso več tako zelo mladi. Zato je prav, da jih zaščitite in okrepite. To pa boste najlažje storili tako, da redno telovadite, ohranjate zdravo telesno težo, se izogibate napornih aktivnosti, redno izvajate vaje za kolena in kolke, skrbite za zadosten vnos kalcija in vitamina D.

Morda te zanima tudi:

Izplačilo letnega dodatka za upokojence

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenij...

Nasilje nad starejšimi se povečuje – v različnih oblikah in vsebinah

15. junija obeležujemo svetovni dan boja proti nasilju ...

Izšla je junijska Vzajemnost

Visok krvni tlak, ki ga ne zdravimo, lahko v telesu nar...

Umrl je legendarni tržaški pisatelj, Boris Pahor

30. maja ponoči je na svojem domu umrl tržaški pisatelj...

Zaživela prva platforma za iskanje dela za upokojence

Slovenija je odslej bogatejša za prvo stičišče starejši...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Trezika Vidovič

Trezika Vidovič
upokojena vzgojiteljica


"Prave odločitve me peljejo v pravo delovanje v življenju. Držim se zakona privlačnosti. Tisto, kar privlačiš, dobiš. Dobila sem življenje!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.