Boli me hrbtenica - kaj pa sedaj?

Zadnje čase se vedno več srečujem z ljudmi, ki trpijo zaradi bolečin v hrbtenici. Če so včasih menili, da je bolečina v hrbtenici povezana s staranjem, je sedaj vse večji delež mlajših ljudi, ki tarnajo zaradi tega gibalnega problema.
 	Bolečine v hrbtenici lahko lajšamo s pravilnimi vajami. (foto: Freepik.com)
Bolečine v hrbtenici lahko lajšamo s pravilnimi vajami. (foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

V Sloveniji je po zadnjih podatkih kar 70 % ljudi vsaj enkrat v življenju zaradi bolečin v hrbtenici obišče zdravnika.

Pa saj niti ni čudno. Življenjski slog današnjega človeka je z gibalnega vidika precej monoton. Prevladujejo statični in sedeči položaji in enostranske obremenitve hrbta.

Najbolj sta tu izpostavljena vratni in ledveni del hrbtenice. Posledica so akutne in kronične bolečine v križu, kar se odraža v posameznikovi kvaliteti življenja.

Pa lahko sploh kaj storimo, da preprečimo bolečine?
Lahko. Pravi pristop je aktiven življenjski slog s poudarkom na krepitvi globokih stabilizatorjev trupa in sprotno stopnjevanje intenzivnosti. Vaje je potrebno spreminjati, stalno ponavljanje enakih vaj ne prinese napredka.

To dosežemo s terapevtsko vadbo, ki se osredotoča ne le na krepitev hrbteničnih mišic, ampak tudi na trebušno muskulaturo.

Za nekatere bodo vaje, ki jih vidite spodaj prelahke, drugi jih bodo le stežka izvajali. Zato v centru Kinesis delujemo z manjšimi skupinami, pri katerih lahko vsakemu udeležencu posebej prilagodimo vadbo glede na njegove trenutne telesne sposobnosti.

Ko hrbtenica boli, se mišice zakrčijo in skrajšajo, zato po končani vadbi vedno izvedemo tudi raztezne vaje, ki mišice sprostijo in povrnejo v prvotno stanje.

PREBERITE TUDI: 8 znakov, ki kažejo, da se premalo gibate

Poglejmo si seznam nekaterih priporočljivih vaj:

Deska – »plank«
• Ležemo na trebuh, komolca sta pokrčena ob telesu, nogi v širini bokov.
• Dvignemo bok in kolena tako, da se opremo na komolce in prste na nogi.
• Zadržujemo 20 sekund, ponovimo trikrat.



Diagonalni dvig na vseh štirih 
• Namestimo se v udoben štirinožen položaj. Ko vzpostavimo ravnotežje, stegujemo roki in nogi diagonalno (desno roko, levo nogo).
• Če nam to dela težave, iztegujemo najprej samo nogi, nato še roki.
• Pazimo, da se hrbet ne zvija, vajo izvajamo počasi
• Ponovimo 12-15 krat



Dvig bokov 
• Pri vaji uporabimo pilates žogo. Ležemo na hrbet, pilates žogo položimo med koleni.
• Nato dvignemo bok ter istočasno stisnemo pilates žogo.
• Ponovimo 12-15 krat.



Roki narazen
• Stojimo z rahlo pokrčenimi koleni in trupom, nagnjenim naprej. V roki primemo elastiko, ki je ob telesu.
• Sledi gib iz začetnega položaja polkrožno navzgor. Če želimo vajo otežiti, elastiko primemo bližje ali bolj stegnemo roki.
• Ponovimo 12-15 krat.



Gibalno terapevtski center Kinesis se nahaja v Celju na Jenkovi ulici 20 v neposredni bližini Zdravstvenega doma Celje in Splošne bolnišnice Celje. V centru poudarjamo pomembnost dela z manjšimi skupinami do 6 oseb. Vadbe so vodene strokovno pod nadzorom magistrice kineziologije in tudi, če gre za skupinsko aktivnost, je vadba še vedno prilagojena posamezniku ter njegovim sposobnostim.

PREBERITE TUDI: 3 učinkovite in hitre vaje za krčne žile


Za več informacij pokličite na 051 260 464 ali pišite na info@center-kinesis.si


https://www.facebook.com/center.kinesis/
www.center-kinesis.si

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Murska Sobota na odprtem državnem prvenstvu v letenju s toplozračnimi baloni

Še deset dni nas loči od tekmovalnega spektakla v zraku...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (17.6 - 23.6. 2024)?

Nihanje razpoloženja bo zelo intenzivno, saj se bo preb...

Priprava na starost: Izbira primernega prebivališča po 65. letu

Sedaj je pravi čas, da se preselite, v kolikor vam obst...

Stop nasilju nad starejšimi, v vseh oblikah, v vseh okoljih

15. junija obeležujemo svetovni dan ozaveščanja o nasil...

Vabilo na dan odprtih vrat posestva Trnulja

V sklopu projekta "Uvedba lokalne, ekološko pridelane p...

TO je popolna rešitev za zaščito mavca pred vodo

Ta vodoodporna prevleka za mavec je zasnovana tako, da ...

Imate težave s spanjem? ZAČNITE SPATI GOLI (pravijo strokovnjaki)

Ponoči ne morete spati? Ste pod stresom in doživljate t...

Ideja za kosilo: Marinirana svinjska ribica

Marinirana svinjska ribica je kulinarična poslastica, z...

Toča in suša! Kako lahko zaščitim pridelke in vrt?

Nevarnost pojava toče in hudih neviht pri nas je velika...

Astrološka napoved po znamenjih: Kaj vas čaka ta teden (10.6 - 16.6. 2024)?

Brez dobre komunikacije lahko hitro postanete nemirni i...

Recept: Timijanov sirup z medom

Recept za timijanov sirup! Thymus vulgaris, bolj poznan...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Barbara Bizovičar

Barbara Bizovičar
popotnica


"Sklenila sem, da ne bom več sanjala o življenju, ampak svoje sanje živela!"

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.