Hrana za bolj čiste in pretočne žile

Preverite, katera hrana je tista, s pomočjo katere so žile bolj pretočne ter tako zmanjšano tveganje za pojav krvnih strdkov in srčno-žilnih obolenj.
Odlični pomočniki pri preprečevanju strdkov so sveže ribe (predvsem plave) in hladno iztisnjena ribja olja. (Foto: Freepik.com)
Odlični pomočniki pri preprečevanju strdkov so sveže ribe (predvsem plave) in hladno iztisnjena ribja olja. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila

V boju proti srčno-žilnim obolenjem je zelo pomembno, da skrbimo za čiste in pretočne žile. Pri čemer igra pomembno vlogo predvsem zdrava hrana z dovolj varovalnimi živili, ki podpirajo zdravje žil.

Preverili smo, katera hrana oziroma živila so tista, ki naravno čistijo žile, jih delajo bolj pretočne in jih tudi varujejo pred morebitnimi poškodbami.

 

1) Plave ribe in hladno stiskana ribja olja

Mastne ribe, kot so tuna, losos in sled, vsebujejo veliko omega-3 maščobnih kislin, ki so dober vir zdravih maščob, ki pomagajo zavirati strjevanje krvnih ploščic, zniževati fibrinogen in pospeševati raztapljanje strdkov.

Prednjačijo predvsem plave ribe: sardele, skuše, losos in tuna. Po podatkih znanstvenih raziskav je uživanje teh rib povezano z manjšim tveganjem za srčni infarkt.

Vse zgoraj našteto pa velja tudi za hladno iztisnjena ribja olja ter tudi druga olja, ki vsebujejo obilo omega-3 maščobnih kislin: laneno, arganovo in konopljino.

 

2) Jagodičevje, rdeče grozdje in rdeče vino

Rdeče grozdje vsebuje flavonoide - naravne antioksidante, ki imajo prav vsi pozitivno vlogo pri zdravju krvi. Preprečujejo namreč oksidacijo slabega holesterola ter tako pomagajo preprečevati srčno-žilne bolezni in varovati stene arterij. Poleg tega delujejo sinergično in so zato močnejši celo od vitamina E.

Jagode, borovnice, maline in drugo jagodičevje prav tako vsebujejo močne antioksidante in veliko vitaminov, ki varujejo zdravje srca in ožilja.

Bolj pretočne žile pa dela tudi rdeče vino oziroma natančneje resveratrol v rdečem vinu, ki kot eden od flavonoidov zavira sprijemanje trombocitov in oksidacijo. Žilam v resnici koristi tudi alkohol v vinu, ki deluje proti aterosklerozi, zmanjšuje sposobnost zlepljanja krvnih ploščic in povečuje raztapljanje strdkov, širi žile ter deluje podobno kot salicilna kislina oziroma aspirin.

Toda pozor: zgoraj omenjeni pozitivni učinki alkohola v vinu veljajo le za en kozarec vina na odraslo osebo na dan, saj presnova alkohola v večjih količinah porablja preveč vitaminov in uničuje celice!

 

3) Strt česen in surova čebula

Česen (in podobno tudi čemaž!) ima številne pozitivne učinke na zdravje, eden od njih pa je tudi ta, da varuje zdravje srca. Vsebuje namreč naravni antibiotik alicin in naravni antikoagulans ahoen, ki deluje podobno kot aspirin – preprečuje sprijemanje krvnih ploščic, pospešuje raztapljanje krvnih strdkov, zmanjšuje viskoznost krvi, pospešuje krvni obtok in odstranjuje nezaželene snovi iz krvi.

Česen je tako odličen pomočnik pri zniževanju krvnega pritiska in nivoja slabega holesterola LDL, pa tudi pri lažjem odstranjevanju strupov iz telesa. Pazite, da česen vedno strete, saj s tem sprostite encime, ki spremenijo alicin v ahoen. Ta se v večji meri sprošča tudi, kadar je česen v kislem mediju, zato ga dodajajte solatam ali ga namakajte v hladno iztisnjenem olivnem olju.

Za izboljšanje pretočnosti krvi pa je odlična tudi čebula, ki prav tako zavira lepljenje krvnih ploščic (trombocitov), raztaplja nastale strdke in onemogoča koagulacijo krvi. In pozor: to velja predvsem za surovo čebulo!

 

4) Jabolka, kivi in melona ter vsa presna rastlinska hrana

Topna vlaknina pektin v jabolku znižuje nivo slabega holesterola, medtem ko minerali, kot so magnezij in kalij, pomagajo nadzorovati krvni pritisk. Magnezij prav tako lahko pomaga preprečevati nabiranje oblog na arterijah in tako preprečuje zmašitev žil.

Tudi kivi in melona sta sadeža, ki sta bogata z antioksidanti ter uspešno znižujeta nivo slabega holesterola LDL in zmanjšujeta nabiranje oblog na žilah arterije.

Srčno-žilna preventivna hrana je v resnici vsa presna rastlinska hrana, predvsem solate, sveže iztisnjeni zelenjavnimi sokovi in divja hrana, kot sta regrat in kopriva, saj vsa ta živila pomagajo pri odstranjevanju žilnih oblog.

 

5) Pravi čaji, feferoni in določene začimbe

Katehini v črnem in zelenem čaju pripomorejo k popravljanju brazgotin in poškodb na stenah žil, poleg tega pa preprečujejo strjevanje krvnih ploščic, pospešujejo njihovo razgradnjo, ko niso več potrebne, in zmanjšujejo obloge na stenah arterij. Vsekakor sami odlični razlogi za skodelico pravega čaja na dan!

Pekoči feferoni in druge pekoče paprike se lahko pohvalijo s snovjo kapsaicin, ki hitro razbija krvne strdke. Zoper strjevanje krvi so zelo učinkoviti tudi ingver, klinčki, kumina in kurkuma. Zlasti klinčki naj bi imeli v ustreznih odmerkih močnejši učinek kot sintetični aspirin!

 

6) Surove nasičene maščobe

Čeprav velja splošno prepričanje, da je v boju proti zamašenih žilam potrebno z jedilnika umakniti vse nasičene maščobe, to ne velja povsem. To namreč drži samo za procesirane nasičene maščobe, ne drži pa za naravne in neprocesirane, najbolje surove nasičene maščobe!

Za zdrave žile je torej več kot dobrodošlo uživanje surovega avokada, pravega surovega masla, prave surove smetane in surovega sira, pa tudi kokosovega olja, ki mora biti obvezno hladno iztisnjeno.

 

7) Vitamin K2 v mesu in fermentirani hrani

Ste vedeli, da vsebujejo zdrave žile stokrat več vitamina K2 kot nezdrave? Več kot 30 znanstvenih študij je razkrilo neposredno povezavo med kalcifikacijo ožilja in premajhnim vnosom vitamina K2, saj je prav vitamin K2 tisti, ki telesu "naroči", da se bo kalcij naložil na zobeh in v kosteh ter ne v naših arterijah, organih, mišicah in mehkem tkivu.

Vitamin K2 ali menakinon najdemo v živalskem mesu in fermentiranih živilih, vendar te hrane večina očitno ne pojemo dovolj, saj ima kar 85 odstotkov ljudi v zahodnem delu sveta pomanjkanje vitamina K2.

Ste prepričani, da imajo vaše žile na voljo dovolj vitamina K2? Tukaj preverite, kakšni so znaki, če vam primanjkuje tega za zdravje srca in ožilja pomembnega vitamina.

Morda te zanima tudi:

100% naravni afrodiziaki, ki delujejo močneje kot viagra!

Ste vedeli, da muškatni orešček in klinčki znanstveno p...

7 temeljnih navad za zdravo in dolgo življenje

Za to, da smo zdravi čim dlje v starost, v resnici ni p...

Kako preprečiti kalcinacijo žil?

Če z leti v kosteh izgubljamo kalcij, se po drugi stran...

Misel za 11. december

Danes je mednarodni dan gora, zato smo poiskali misel d...

Kako se izogniti decembrskemu prenajedanju?

Preverite pet trikov, kako se izogniti decembrskemu pre...

Zdrava prehrana: 10 univerzalnih zlatih pravil

Ne glede na to, ali ste vsejedec, vegetarijanec ali veg...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.