13 živil, ki vračajo vid in varujejo oči

Moje zdravje > Alternativa | piše: Mojca Šimenc | 22.10.2021
Skrb za zdrav vid se začne na krožniku. Oči potrebujejo številna hranila, ki jih imamo sicer na dosegu roke, vendar po njih ne posegamo dovolj. Preberite, katera živila varujejo oči in ohranjajo vid.
Za zdrave oči je treba izbirati prava živila. (Foto: Freepik.com)
Za zdrave oči je treba izbirati prava živila. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Hrana z veliko vitamini, antioksidanti, minerali in elementi v sledeh oči oskrbuje s potrebnimi hranilnimi snovmi, jih varuje pred škodljivimi vplivi iz okolja ter aktivira obrambne mehanizme. Študija, v kateri je sodelovalo več kot tri tisoč ljudi, je pokazala, da uživanje kombinacije antioksidantov (vitamina C, vitamina E, beta karotenov) in cinka pri starostnikih pomembno zmanjša okvaro rumene pege – slednja je najpogostejši vzrok za slabši vid ljudi po 60. letu starosti.

Živila, ki so za oči najbolj pomembna, so: agrumi (limone, pomaranče, limete…), korenček in korenčkov sok, paprika, bezeg, borovnice, črno grozdje, olja iz žitnih kalčkov, paradižnik in paradižnikov sok, špinača, buče, soja, peteršilj, mastne ribe. Celotni seznam si oglejte spodaj.

Pešanje vida pa ni edina težava, ki jo prinesejo leta. Ure in ure pred računalnikom ali televizorjem imajo za posledico utrujene, razdražene in pekoče oči. Pomagamo si lahko z zeliščnimi obkladki, ki jih pripravimo kar v domači kuhinji: žlico posušenih kamiličnih ali komarčkovih cvetov ali žlico svežega peteršilja prelijemo s četrt litra vrele vode, pokrijemo in pustimo stati deset minut. Dobro odcedimo. V pripravek namočimo dve krpici vate, rahlo ožmemo in za petnajst minut položimo na zaprte oči.

Za konec pa še zanimivost: Tudi ukvarjanje s športom krepi vid, med najbolj priporočljivimi pa sta tenis in namizni tenis - oči »prisilita«, da nenehno spremljajo žogico.

Najpomembnejša mikrohranila za oči:

 
Mikrohranilo Vir Pomen za oči
Vitamin C Agrumi, paprika, šipek, peteršilj Varuje pred prostimi radikali in oksidativnim stresom
Vitamin E Rastlinska olja, olja žitnih kalčkov, žitni kalčki Pred razkrajanjem varuje očesne maščobne kisline
Karotenoidi Paradižnik, rumena koleraba, buče, zelje, peteršilj, ohrovt, špinača, koruza, korenje Varujejo pred prostimi radikali in oksidativnim stresom
Vitamin A Ribje olje, jetra, rumenjak, mleko in mlečni izdelki, rumena (korenčkov sok) in zelena zelenjava Varuje pred prostimi radikali in Izboljšuje vid v mraku
Vitamin B2 Kvas, mleko, sir, žitna zrna, jajca Varuje pred prostimi radikali in oksidativnim stresom
Folna kislina Zelena listnata solata, pšenični kalčki, goveja jetra Razgrajuje homocistein in s tem zmanjšuje oksidativni stres
Bioflavonoidi Sadje, zelenjava Varujejo pred prostimi radikali
Širijo kapilare
Cink Ribe, školjke, raki, meso, mlečni izdelki, polnovredna žita Sestavina antioksidantnih encimov
Selen Meso, ribe, soja, riž, sezamova semena, kokosov oreh, pistacije, brazilski oreški, jastog Sestavina antioksidantnih encimov
Spodbuja razstrupljanje v očeh
Cistein Ribe, zelje, grah, špinača, koruza, grozdje Varuje pred prostimi radikali
Taurin Alge, gobe Obnavlja poškodovane celice
Varuje pred prostimi radikali
Dokozaheksenojska kislina Tune, skuše, losos Izboljšuje vid v mraku
Izboljšuje ostrino vida

  
Vir: MIZS

Viri:
Journal of the American Academy of Ophthalmology
MIZS
Nutrition

 

Morda te zanima tudi:

Druga dobava prehrambenih izdelkov je že na razdelilnih mestih

Ministrstvo v okviru pomoči najbolj ogroženim izvaja Op...

Živila, ki znižujejo krvni pritisk

Za visokim krvnim tlakom boleha kar vsak tretji človek ...

Tako lahko hitro razkoščičite češnje brez posebnih pripomočkov

Če tudi vi obožujete češnje in vse vrste sladic iz tega...

Recept za dolgo življenje je ...

Veliko je že povedanega, zakaj se je dobro odpovedati n...

Mesni kaneloni po dunajsko

Ljubitelji ocvrte hrane boste danes prišli na svoj raču...

Kako s prehrano okrepimo imunski sistem?

Glede na to, da se že skoraj dve leti soočamo z epidemi...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Milena Miklavčič

Milena Miklavčič
novinarka, pisateljica


"Od nas samih je odvisno, s katero nogo bomo vstali. To je recept za uspešno življenje, ne nazadnje tudi v zrelih letih."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2022 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.