Šest razlogov, zakaj je dobro uživati avokado

Pred leti so nas prehranski strokovnjaki opozarjali, da ne smemo uživati nekaterih živil, med njimi tudi avokada, saj naj bi bil preveč kaloričen in vseboval naj bi preveč maščob. Danes že vemo, da temu ni tako in da ima avokado veliko zdravilnih učinkov. V članku preverite šest razlogov ZA avokado!
Avokado vsebuje obilo zdravih maščob in podobno kot olivno olje povečuje nivo dobrega HDL. (Foto: Freepik.com)
Avokado vsebuje obilo zdravih maščob in podobno kot olivno olje povečuje nivo dobrega HDL. (Foto: Freepik.com)
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
1) Vsebuje vseh 18 aminokislin
 
Avokado vsebuje vseh 18 bistvenih aminokislin, ki so potrebne, da telo ustvari beljakovine. Beljakovine, ki jih dobimo z uživanjem mesa, večina ljudi težko prebavi. Beljakovine, dobljene z uživanjem avokada, pa telo z lahkoto absorbira, saj vsebuje veliko vlaknin kar olajša prebavo.
 
Če želite zmanjšati vnos beljakovin živalskega izvora, ste vegetarijanec ali vegan, je avokado pravo živilo za vas, saj boste tako zaužili potrebne beljakovine in se priporoča kot stalni dodatek na vašem jedilniku. Vsekakor pa je avokado tudi odličen za mesojedce.
 
2) Vsebuje obilo zdravih maščob
 
Avokado vsebuje zdrave oblike maščob, ki jih telo potrebuje. Podobno kot olivno olje tudi avokado povečuje nivo »dobrega« holesterola (HDL). HDL holesterol ima več pomembnih vlog, in sicer nudi zaščito pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali, pomaga uravnavati nivo trigliceridov, preprečuje nastanek diabetesa itd.
 
3) Vsebuje pomembne karotenoide
 
Avokado je odličen izvor karotenoidov. Karotenoidi so močno obarvani (zeleno, rumeno, oranžno in rdeče) rastlinski pigmenti, ki so topni v maščobah in imajo v prehrani zelo pomembno vlogo. Najdemo jih v sadju in zelenjavi kot so špinača, korenje in ohrovt.
 
Avokado vsebuje različne oblike karotenoidov, in sicer beta-karoten, alfa-karoten in lutein, prav tako pa vsebuje tudi manj znane karotenoide, kot so neoksantin, zeaksantin, krisantemaksanti.
 
Vsakič ko zaužijemo hrano, ki je bogata s karotenoidi, vnesemo v telo visoko kakovosten vitamin A, ki ima pomembno vlogo pri vidu. Karotenoidi tudi krepijo delovanje imunskega sistema in spodbujajo delovanje reproduktivnega sistema. Ker so karotenoidi topni v maščobah, uživanje avokada optimizira absorpcijo omenjenih hranil.
 
4) Pomaga uravnavati vnetja v telesu
 
Avokado v kombinaciji z vitaminoma C in E ter karotenoidi, selenom, cinkom, steroli (pomembni gradniki celične membrane) in omega 3 maščobnimi kislinami pomaga ščititi pred različnimi vnetji, kakor tudi preprečuje nastajanje osteoartritisa in revmatoidnega artritisa.
 
5) Pozitivno vpliva na zdravje srca
 
Avokado vsebuje maščobe, ki zagotavljajo zaščito pred boleznimi srca in je bogat naravni vir omega 3 maščobnih kislin. Oleinska kislina je primarna nenasičena maščobna kislina, ki se nahaja v avokadu.
 
Raziskave so pokazale, da oleinska kislina pomaga pri preprečevanju nastajanja kardiovaskularnih bolezni, zato veliko ljudi uživa prehranske dodatke z omega 3 maščobnimi kislinami, da bi zmanjšali tveganje nastanka srčnih obolenj.
 
6) Najbolj hranilen del je tik pod lupino
 
Najboljšo hranilno vrednost dobimo iz ne preveč zrelega avokada. V trgovini prezrel avokado z lahkoto prepoznate, saj ima na lupini udrtine in je mehek na otip. Prav tako lahko kupite nezrel avokado, ki ga prav tako brez težav prepoznate, saj je na otip zelo trd in težek. Takšnega lahko pustite doma, da dozori. Najbolj hranilen del avokada je tik pod lupino, zato preden zavržete lupino, dobro postrgajte meso iz nje.

 
Še več o zdravi prehrani boste našli TUKAJ.

Spremljajte Moja leta na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.

Morda te zanima tudi:

Super recept za tiramisu v lončku

Tiramisu v lončku je odlična sladica, ki jo pripravimo ...

Ideja za kosilo: Pražena jetrca z žajbljem

Pražena jetrca so tradicionalna jed. Lahko uporabimo sv...

Ideja za kosilo: Marinirana svinjska ribica

Marinirana svinjska ribica je kulinarična poslastica, z...

Recept: Timijanov sirup z medom

Recept za timijanov sirup! Thymus vulgaris, bolj poznan...

Svetovni dan varnosti hrane: Ključno je ozaveščanje vseh členov v prehrambni verigi

Dan pred svetovnim dnevom varnosti hrane, ki ga obeležu...

Iz Jožičine kuhnje: Pripravki iz rožmarina (vino, liker, čaj, sol, kopel...)

Rožmarin raste in uspeva v toplih sredozemskih krajih, ...

Ali ocvrta hrana povzroča anksioznost in depresijo? Tako kažejo študije

Znano je, da uživanje ocvrte hrane povečuje tveganje za...

Iz Jožičine kuhinje: Mušnice

Jožica razkriva recept za "pogojno užitne mušnice". A b...

Ideje za kosilo: Pasta al forno – pečene testenine v pečici

Pasta al forno so tipična italijanska jed, pripravljena...

Recept: Kremšnite v kozarcu

Kremšnita v kozarcu je preprosta, hitro pripravljena sl...
Priljubljeno Priljubljeno Natisni Natisni
Komentarji Komentarji
0
Povečaj pisavo besedila
Pomanjšaj pisavo besedila
Starejše novice:
Prijavi se
Uporabniško imeGeslo



* Pozabljeno geslo? Klikni TUKAJ!
* Nov uporabnik? Registriraj se!
Predlogi prijateljev
Registriraj / prijavi se da ti bomo lahko priporočali nove prijatelje.
Ambasadorji MojaLeta.si arrow right
Nadica Lukman

Nadica Lukman
djotiš astrologinja in mentorica za osebno rast


"Lahko smo nejevoljni, tarnamo nad svojimi leti, žalujemo za preteklostjo, a vse to je nesmiselno. Namesto tega delajmo stvari, ki nas veselijo."

Uredništvo Kontakt O portalu Oglaševanje Splošni pogoji Piškotki
© 2024 MojaLeta.si Vse pravice pridržane.